TANDA2 AWAL anda MENGANDUNG..



1. Period anda lambat (ni mmg confirm...)

2. Sakit breast mcm nak period (tp mlangnya, tak period2...sampai skang pun sakit lg...huuu )

3. Sakit kat bahagian rahim ( ni maybe sb baby baru nak menempel..so rasa sengal2 sikit la...hehe )

4. Keletihan yg melampau, badan lenguh2..( yg ni aku tak leh blah..mujur la housewife je..dok umah goyang kaki...mmg sehari tak kuar bilik..sb badan letih sangat2..mujurla dpt mak mentua ngan pak mentua sporting...kalo tak mmg dah kne halau kuar umah sb pemalas gile menantu hantu ni...hahahaha )

5. Suhu badan meningkat ( yg ni yeee...sb nya Mr Hubby bgtau suhu badan aku mmg panas melampau akhir2 ni..au pun sedar jgk..tak tau plak nape...)

6. Deria bau jd sangat2 sensitif.. (yg ni aku tak tahan sgt, even bau ikan yg direbus..aku akan terperuk dlm bilik n cover hidung ngan bantal kuat2..penah skali mommy nak pass tudung yg mommy beli..siap kne kuar bilik sb aku tak tahan sgt ngan bau kat dapur...mujurla bau Mr Hubby aku ok..ade certain pmpuan yg tak leh jgk ngan bau Hubby sendiri..tp if Mr Hubby mkn lembu...jgn harap nak dekat ngan aku..busuk gile dowh...aku mmg pantang bau2 lembu ke, kambing ke..sampai skang aku tak leh bau steak ...nak muntah..busuk gile..)

7. Selera makan menurun.(berat aku dah turun mendadak sb tak selera sgt2 nak mkn..even nak habiskan mknan favorite aku iaitu curry yg mommy masak..pun muka sememeh..mmg tak leh nak telan...huhu )

8. Bau badan (dari yg tak penah2 ketiak berbau..dah jd berbau bile panas2...so jgn lupe pakai deodorant..kalo tak Hubby sendiri pun lari..ekeke )

9. Kembong perut (yg ni akan sedar bila anda akan selalu membung angin besar...tak leh blah kan?? hehe )

10. Mengidam (nak mkn benda masam2 je..tak suka benda manis...ni aku la..even nak mkn nasik berlaukkan ikan..aku akan rasa mual...so slalunya aku akan sulam kan ngan air yg masam2..limau atau oren...tak tahan sb bau..tp elok ibu mengandung makan byk ikan masa mengandung sb dpt membantu pertumbuhan otak bayi dgn cepat insyaAllah...)

11. Pening kepala yg amat...(yg ni boleh detect bila time pakai perfume..ya Allah pening nya kepala..time2 biasa tu ade la jgk tp tak leh blah time pakai perfume...so skang ni mmg diharamkan pakai perfume..kalo tak pening2 lalat dlm kete sorang2...)

12. Mual / Loya / Muntah 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

10 TIP MENAMBAH AIR MANI

TENTANG SAYA