ESP Sumber Protein Terbaik Non-GMO

 

Alhamdulillah sambutan ESP semakin hari semakin hangat..sememangnya HOT ITEM dalam Shaklee.
Patut la ESP selalu je Sold Out..Ramai pembaca dan customer saya memberi feedback yg positif..memang teruja
 
Memang ESP ni antara hot stuff di kalangan customer saya.. malah saya dan suami minum ESP setiap hari sebagai breakfast yg pantas lagi bertenaga dan berkhasiat...Dan yg menambahkan keyakinan saya apabila mengetahui fakta2 tentang ESP.. mmg pilihan terbaikkk... Ni yg saya nak kongsikan dgn anda semua... 
sy pernah tulis sebelum ni tentang kelebihan soya ESP, jadi ini sebagai refresher...
 
 
 
 
 
  • Istimewanya ESP Shaklee. Kerana ia merupakan sumber protein soya terbaik.Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan  rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  • ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. 
 
  • Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones
Haa sebenarnya yang saya nak tekankan iaitu soya yg digunakan oleh Shaklee :
 
  1. Tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO).
  2. Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.
  3. Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti
 
Mesti ada yang tanya..apa bagusnya kalau soya Shaklee ni Non-GMO...Haa.. ni yang ramai taktahu... mari saya nak tulis sini kenapa kene pilih produk NonGmo berbanding produk GMO.... 
Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. Lagi2 zaman sekarang ni.. produk2 GMO mmg dah makin banyak di pasaran sbb tu mcm2 penyakit sekarang.. contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan allergic.. tu mmg common laa kann..
Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya.. Oleh sebab tu ,,kalau anda nak beli protin dari sumber soya.. pastikan anda baca dulu labelnya, pilih produk yg berlabel NonGMO..
 Elakkan beli sebab murah or sebab rasa sedap or sebab ikut ikutan.. or sebab nak dapat barang free.. hargai dan sayangi lah badan anda. InsyaAllah nanti saya kongsikan lagi bahaya GMO yg harus anda ketahui.
================================================
Dulu saya amalkan ESP + Hi Goat (boleh blend dengan kurma or kismis..nyum2)
Sekarang saya n suami minum ESP + oat/nestum + horlick sikit sebagai sarapan pagi..
Nak tahu rasanya??? Cuba dulu, pasti anda akan repeat order.
The best ever brand in the world.... No wonder la ESP ni selalu sold out dan ia menjadi hot item di kalangan customer2 saya.. customer2 rakan saya.. Daripada group distributors Shaklee kami sahaja, puluhan ribuESP tin laris setiap bulan.. 
 
Nak tahu kenapa ? Sebab ESPmenjadikan kulit cantik, halus,gebu,berseri, anjal.. ESP membantu menghilangkan parutjerawat. ESP memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan sihat, kurang letih..ESP suplemen asas utk badan sihat, langsing,awet muda.
 
Try a glass of ESP today and you will ask for more.Better late than never. Jadi buatlah pilihan bijak memilih protein dari sumber soya Non-GMO 
 
Ingat ya soya dari sumber GMO memberi risiko penyakit berkaitan kanser dan allergic. (lepas ni semua pergi check label tin soy protin masing2...GMO or non-GMO.^_^)  
 
 
Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan
------------------------------------------------ 

   
Shaklee Independent Distributor [ID No : 884489]
HP:016-2289060  
 
 
 
 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

10 TIP MENAMBAH AIR MANI

TENTANG SAYA